Foglalkozások
Kinek ajánlom?
A csoportokat azoknak a kamaszoknak ajánlom, akiknek a szülei a következőket tapasztalják:
- túlzottan aggódik a felvételi vagy a tanulmányai miatt,
- nincsenek barátai,
- kirekesztik, bántják a suliban,
- egész nap a gép előtt lóg,
- visszabeszél,
- nem segít,
- nem tanul,
- attól tartunk, hogy rossz társaságba keveredik,
- dühöng,
- egyszer nagyon magabiztos, aztán hirtelen magába fordul.
Egy (kis)kamasznak rengeteg feladata van
- Testképének elfogadása,
- Új és érettebb kapcsolatok kiépítése a kortársakkal,
- Kialakítani a nemnek megfelelő szerepviselkedést,
- Érzelmileg függetlenedni a szülőktől és más felnőttektől,
- Törekedni a felelősségteljes társadalmi viselkedésre,
- Elsajátítani egy érték- és etikai rendszert.
Ez az időszak ezért sokszor mind a gyermek, mind a környezete számára kihívásokkal jár!
A foglalkozások célja, hogy a 8-15 éves fiatalok jobban tudják kezelni az indulataikat, mindennapi konfliktusaikat, hogy feldolgozhassák, megjeleníthessék a bennük lévő feszültséget illetve, hogy erősödjön az önbizalmuk.
Önmaguk jobb megismerésével és elfogadásával képesek lesznek kapcsolatokat építeni, feladataikat jobban teljesíteni.
Mi történik a foglalkozásokon?
Mint ahogy egy kamasz a gyermek és a felnőtt közötti állapotban van, a kamaszdráma csoportokban is egyaránt megjelenik ez a kettősség az alkalmazott technikák tekintetében.
A foglalkozások elején a (kis)kamaszok általában röviden elmondják, hogy kivel mi történt az utolsó találkozásunk óta (élettörténeteiket, érzéseiket, és azokat a gondolatokat, amik aktuálisan a leginkább foglalkoztatják).
Ezt általában egy-két „rámelegítő” gyakorlat követi, ami segít elengedni a hétköznapi világot, megtámogatja a ráhangolódást a történeteikre, szerepválasztásaikra, melyet el is játszanak, megjelenítenek.
Az átváltozást jelmezek segítik, amik nem a megszokott farsangi jelmezek, hanem a gyermekek fantáziája teszi azzá, amit ők elképeltek.
A közös játék és a különböző szerepek kipróbálásának lehetősége feszültségoldó, miközben el lehet lesni a többiek megoldási módjait.
A történet végén pedig kilépünk a szerepünkből.
Végül mindenki elmondja, a játék során szerzett tapasztalatait, élményeit, gondolatait, érzéseit, mely nagyon fontos része a foglalkozásnak, hiszen egymás visszajelzéseiből nagyon sokat tanulhatnak.
Részvétel
Nagyon fontos, hogy a gyerekek maguk döntsék el, hogy szeretnének-e a csoportba járni, így az első alkalommal lehetőségük van kipróbálni.
Persze itt jön sokszor a legnagyobb nehézség, mert a szülő tudja, hogy gyermekének szüksége lenne rá, hogy részt vegyen egy csoportfolyamatban, de nem tudja hogyan vegye rá, hogy eljöjjön.
Igyekszünk ebbe a lehető legjobban megtámogatni a szülőket, úgy, hogy a csoportba való belépés előtt találkozunk, és beszélgetünk a gyermekkel is egyénileg.
Így, ha a szülőnek sikerül erre a találkozásra elhoznia kamaszát, ott már életbe is lép az egy csapatként való működés a gyermekek fejlődése érdekében.
Az első alkalom után pedig megtörténik az elköteleződés, ami azért lényeges, mert a második alkalomtól a folyamat végéig 6-8 fős zárt csoportként működünk, heti rendszerességgel.
A folyamat általában egy iskolai tanévet ölel fel, de legkevesebb 10 – 15 alkalom.
Helyszínek
Kistarcsa
Kedd: 17:10-18:10 (8-12 évesek)
Kedd: 18:20-19:35 (13-16 évesek)
Százhalombatta
Szerda: 17:20-18:20 (10-12 évesek)
Szerda: 18:30-19:45 (13-16 évesek)
Foglalkozásvezetők:
Kereszturszki Noémi
Nagy Amarilla